CleanAir is één van de eerste Europese producenten die een gecertificeerde biologische veiligheidswerkbank heeft ontwikkeld. CleanAir by Baker richt zich op het leveren van een range van deze veiligheidswerkbanken en andere oplossingen. Deze zijn optimaal ontwikkeld voor prestatie, veiligheid en bescherming van de gebruiker en omgeving.
CleanAir beschikt over een eigen serviceafdeling. Ervaren technici ondersteunen bij de validatie, kalibratie en laminaire flow-installaties. Deze technici controleren regelmatig of de werkbanken nog voldoen aan de gestelde eisen. Tijdens deze controle werden de metingen door monteurs met pen genoteerd.
Daarnaast werd de planning op kantoor handmatig gemaakt, wat veel tijd in beslag nam omdat er veel variabelen waren om rekening mee te houden. In de planning moest worden gekeken naar de doorlooptijd en de normtijden van protocollen. Omdat elk apparaat om andere reparaties en controles vroeg, moest de juiste monteur worden gezocht en moest een plek in zijn agenda worden gevonden.
De technici gaan langs bij de klant om met hun apparatuur validaties uit te voeren. Denk hierbij aan de werking van een kast en het valideren van de zuiverheid op basis van een protocol. Dit gebeurt volledig analoog: met pen worden alle metingen genoteerd en deze worden vervolgens in de backoffice ingevoerd. Dit proces is niet efficiënt en bovendien foutgevoelig.
CleanAir by Baker wilde dit proces versnellen en digitaliseren en kwam terecht bij EsperantoXL. Zo kwamen ze er achter dat het niet een kwestie is van ‘even snel’ digitaliseren. EsperantoXL ontwikkelde een platform met alle functionaliteiten die benodigd zijn voor het digitaliseren van het proces.
EsperantoXL heeft dit proces – met behulp van Betty Blocks – gedigitaliseerd. Er is een backoffice gebouwd op basis van Betty Blocks, waarin ordermanagement en rapportage zijn ingebouwd. Het systeem kan automatisch contracten op basis van service orders aanmaken. De orders worden ingepland, waarbij rekening wordt gehouden met de agenda van monteurs, de normtijd en de doorlooptijd. De orders worden vervolgens door monteurs opgepakt in een speciaal hiervoor ontwikkelde app.
In deze app vullen monteurs direct de gegevens ter plaatse in. De ingevoerde gegevens gaan direct vanuit deze app naar de backoffice. Hieraan gekoppeld staat een speciaal ontwikkeld klantenportaal waarin klanten de rapportages kunnen goedkeuren.
Danny Driesen – Hoofd afdeling Service CleanAir by Baker
“De samenwerking met EsperantoXL verliep erg flexibel. Eind 2016 zijn zij aan het project begonnen. Ze zijn toen bij ons op kantoor geweest en lieten onze IT-specialist twee weken lang bij hun in huis werken. Tijdens het gehele traject dachten ze mee en droegen voortdurend verbeteringen aan. Doordat we tevreden zijn over de samenwerking schakelen we EsperantoXL nog steeds in voor verdere automatisering.”
Dankzij de mobiele app is papierwerk overbodig geworden en kunnen orders sneller worden afgehandeld door monteurs. Doordat administratieve taken hiermee worden versneld, zijn klanten maar liefst 2 keer zo snel geholpen. | |
Met de nieuwe backoffice is 80% van de planning geautomatiseerd, waardoor veel tijd bespaard wordt. Slechts de menselijke handelingen, zoals mondelinge afspraken, worden nog gedaan door de medewerkers. De planning is foutloos en nauwkeurig, waardoor CleanAir altijd aan de contractverplichtingen kan voldoen. | |
CleanAir werkt nu met citizen developers. Met het no code platform van Betty Blocks kunnen teamleden zelf gemakkelijk aanpassingen maken. Met het drag & drop-systeem hoeven zij geen technische kennis te hebben. |
Ben jij nu benieuwd wat low-code/no-code oplossingen voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Dan maak ik graag tijd voor je om persoonlijk onze visie op jouw unieke uitdaging met je te delen.
Hieronder heb je binnen 2 minuten een geheel vrijblijvende tête-à-tête in je agenda staan op het moment wanneer het jou uitkomt
Actief Werkt! schakelde de hulp van EsperantoXL in om een nieuwe app, inclusief klant- en flexkrachtenportaal, te realiseren. Ben je benieuwd hoe dit verliep? Lees snel verder!
Om de vernieuwing van RecreatieVerzekeringen succesvol te maken, bouwde EsperantoXL in 3 weken een verzekeringsmodule. Benieuwd hoe dit proces is verlopen? Lees snel verder.
Monteurs die met een smartphone binnenklimaatapparaten in enkele seconden gebruiksklaar maken. Het kan nu met de nieuwe app voor Itho Daalderop. Lees hier hoe we dit gedaan hebben.
Gemeenten en gemeenschappelijke regelingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen financiële huishouding. Het team Financieel Toezicht van de provincie Zuid-Holland heeft als taak om financieel toezicht te houden op deze organisaties binnen de provincie. Hiermee wordt beoogd een gezonde financiële situatie te bevorderen.
Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht maakte gebruik van een Facility Management Systeem. Deze voldeed echter niet aan de wensen. De hulp van EsperantoXL werd ingeschakeld.
De Eenheid Juridische Expertise en Handhaving van de Provincie Zuid-Holland houdt zich bezig met verschillende beleidszaken, waaronder het afhandelen van schadeclaims. Dit werd nog met Excelsheets gedaan, wat veel tijd in beslag nam en frustrerend was voor medewerkers.
Contentkalender.nl is via het software-ontwikkelplatform Betty Blocks terecht gekomen bij EsperantoXL. EsperantoXL zag al snel mogelijkheden in de doorontwikkeling van de template, waarop een voorspoedige samenwerking volgde.