De situatie

Cliënten voorzien van gepaste zorg

Omzorg richt zich op de particuliere zorg en is gespecialiseerd in diensten die in de reguliere zorg moeilijker te krijgen zijn. Denk hierbij aan blokken van vele uren of dagen achter elkaar voor cliënten, bijvoorbeeld in terminale situaties. Ook biedt Omzorg begeleiding bij eenzame mensen om hun dagritme te ondersteunen.

Omzorg is een intermediair tussen vraag en aanbod, een echt servicebedrijf. Zo kunnen cliënten hun eigen team van zorgverleners samenstellen die passen bij hun persoonlijkheid. Ook helpen ze met zaken rondom administratie en planningen..

De uitdaging

Efficiënte ondersteuning van interne bedrijfsprocessen

Om de beste zorg te bieden aan hun cliënten, ontwikkelde Omzorg een applicatie: Adminizorg. Deze werd met name ontwikkeld ter ondersteuning van interne bedrijfsprocessen zoals het maken van roosters, planningen, facturen en ZZP- en cliëntendossiers. Om de applicatie te ontwikkelen, ging Omzorg op zoek naar een geschikte partner dat hen hierbij kon helpen.

De eerste partner waar ze bij uitkwamen bleek echter geen succes. Specialistische kennis ontbrak op belangrijke punten en de samenwerking verliep niet zoals gewenst. Omzorg ging op zoek naar een nieuwe partner en kwam uit bij EsperantoXL.

De oplossing

Structurele verbeteringen door onze specialisten

EsperantoXL ging met de applicatie aan de slag en keek met een team van specialisten naar de mogelijkheden van de applicatie. Vervolgens konden zij veel verbeteringen doorvoeren en werd de app naar een hoger niveau getild. Tot op heden verzorgen ze het doorontwikkelen en onderhoud van de app.
Eén van de punten die EsperantoXL heeft opgepakt, was het mogelijk maken van een tool om snel digitale formulieren mee te maken die direct in Adminizorg beschikbaar zijn om in te vullen, bewerken en archiveren. Deze kan door Omzorg nu eenvoudig zelf worden gemaakt door middel van een pdf generator. Zo heeft elke thuiszorgmedewerker een gepersonaliseerd formulier. De standaard informatie is dus meteen al ingevuld, wat veel tijd scheelt.

Henk Eigenbrood – directeur Omzorg

“Het is een fantastische applicatie die precies doet wat wij nodig hebben. De service is hartstikke goed. Je praat niet met eenpitters, maar ze zijn ook niet zo groot dat ze zichzelf verliezen in teveel lagen in de organisatie. Je communiceert rechtstreeks met de projectleider en de programmeurs, wat erg fijn is.”

Het resultaat

Andere bedrijven gebruiken nu ook de app

Door de werkzaamheden van EsperantoXL is de applicatie nu zoals Omzorg deze voor ogen had.

De app maakt het voor cliënten en zorgverleners veel inzichtelijker.

Alles kan nu digitaal, ook op het kantoor. Er wordt niet meer gewerkt met ordners of papieren.

Zonder de ontwikkeling van de applicatie, zou er minimaal één extra werknemer in dienst zijn.

Inmiddels maken ook andere bedrijven gebruik van de app. Dit zijn met name concullega’s van Omzorg die op dezelfde manier werken. Daarnaast heeft Omzorg een platform ontwikkeld voor ZZP’ers in de zorg, waar zij de uren dat ze cliënten verzorgen, kunnen bijhouden. Het systeem genereert automatisch facturen die naar cliënten en zorginstellingen worden verstuurd. Ook bij de ontwikkeling van dit platform heeft EsperantoXL geholpen.

EsperantoXL ontwikkelt razendsnel software op maat

Onze aanpak is vooral geschikt voor organisaties die flexibel moeten zijn in hun business en organisaties die processen willen automatiseren of verbeteren.

Ben je benieuwd naar wat Rapid Application Development kan betekenen voor jouw organisatie? We ontdekken graag samen met jou de mogelijkheden.

Gerelateerde Projecten

Itho Daalderop - Serviceapp

Monteurs die met een smartphone binnenklimaatapparaten in enkele seconden gebruiksklaar maken. Het kan nu met de nieuwe app voor Itho Daalderop. Lees hier hoe we dit gedaan hebben.

Provincie Zuid-Holland - Applicatie Financieel Toezicht

Gemeenten en gemeenschappelijke regelingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen financiële huishouding. Het team Financieel Toezicht van de provincie Zuid-Holland heeft als taak om financieel toezicht te houden op deze organisaties binnen de provincie. Hiermee wordt beoogd een gezonde financiële situatie te bevorderen.

Robidus - Portaal Statusuitvraag

Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.

Gemeente Utrecht - Serviceportaal

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht maakte gebruik van een Facility Management Systeem. Deze voldeed echter niet aan de wensen. De hulp van EsperantoXL werd ingeschakeld.

Provincie Zuid-Holland - Schadeclaims geautomatiseerd

De Eenheid Juridische Expertise en Handhaving van de Provincie Zuid-Holland houdt zich bezig met verschillende beleidszaken, waaronder het afhandelen van schadeclaims. Dit werd nog met Excelsheets gedaan, wat veel tijd in beslag nam en frustrerend was voor medewerkers.

Actief Werkt - Klant- en flexkrachtenportaal

Actief Werkt! schakelde de hulp van EsperantoXL in om een nieuwe app, inclusief klant- en flexkrachtenportaal, te realiseren. Ben je benieuwd hoe dit verliep? Lees snel verder!

Recreatieverzekeringen - Verzekeringsmodule

Om de vernieuwing van RecreatieVerzekeringen succesvol te maken, bouwde EsperantoXL in 3 weken een verzekeringsmodule. Benieuwd hoe dit proces is verlopen? Lees snel verder.

Clean Air by Baker - Serviceapplicatie

CleanAir beschikt over een eigen serviceafdeling. Ervaren technici ondersteunen bij de validatie, kalibratie en laminaire flow-installaties. Deze technici controleren regelmatig of de werkbanken nog voldoen aan de gestelde eisen. Tijdens deze controle werden de metingen door monteurs met pen genoteerd.


toon alles