RecreatieVerzekeringen-Home.png

De situatie

Chris van Eck is op 1 januari 2018 RecreatieVerzekeringen gestart. Na 17 jaar werkzaam te zijn geweest bij Recron, een bedrijf dat annuleringsverzekeringen biedt aan ondernemers, nam hij het stokje over. RecreatieVerzekeringen biedt ondernemers de mogelijkheid om op verschillende manieren klanten een annuleringsverzekering te bieden. Hiermee neemt hij verzekeringsmaatschappijen, recreatieondernemers én hun klanten veel administratieve zorgen uit handen.

De uitdaging

Recreatieondernemers in Nederland kunnen in het boekingsproces een annuleringsverzekering aanbieden aan klanten. Dat traject wordt voor de verschillende betrokken partijen (verzekeringsmaatschappij, ondernemer en klant) door RecreatieVerzekeringen administratief afgehandeld. Voorheen bestonden deze administratieve werkzaamheden uit veel handwerk.

Bij Recron konden brieven en facturen bijvoorbeeld niet digitaal verstuurd worden. Boekingen verliepen altijd handmatig. Naast de onnodige kosten, was dit ook nog eens tijdrovend en niet meer van deze tijd. Gelukkig had Chris een duidelijk toekomstbeeld in de vorm van een digitale module voor ogen, waarop hij de hulp van EsperantoXL inschakelde. De ultieme uitdaging? Binnen een maand van plan naar lancering!

“Snel, servicegericht, meedenkend én een goede prijs-kwaliteitsverhouding”


RecreatieVerzekeringen.png

De oplossing

Om de snelle start van RecreatieVerzekeringen succesvol te laten verlopen, zou de module zo snel mogelijk moeten worden opgeleverd. Door Chris zijn jarenlange ervaring in de branche had hij al een duidelijk beeld van de nieuwe module. EsperantoXL heeft hierop ingespeeld met een snelle en daadkrachtige kick-off, waarbij de module in korte tijd werd vormgegeven en gefinetuned in het software ontwikkelplatform Betty Blocks.

En inderdaad, binnen drie weken volgde de lancering van de alomvattende module op de nieuwe website van RecreatieVerzekeringen!

In de backend van de nieuwe module kan Chris voortaan in een handomdraai de administratieve afhandeling met verzekeringsmaatschappijen voltooien. Eén keer per maand worden overzichten met afgesloten verzekeringen in het systeem van EsperantoXL geïmporteerd en omgezet naar polissen.

Waar de export naar Europese verzekeringen voorheen een drama was, aldus Chris, heeft hij hier door EsperantoXL geen omkijken meer naar. Bovendien bouwde EsperantoXL een koppeling met het boekhoudpakket, wat meer handwerk onnodig maakte.

Om meer ondernemers én hun klanten te bereiken bouwde EsperantoXL ook een afsluitmodule op de website van RecreatieVerzekeringen. Zo kunnen ondernemers zonder annuleringsverzekering in hun boekingsproces toch gebruikmaken van de diensten van RecreatieVerzekeringen. De afsluitmodule bestaat uit een rekendoos die op basis van de reissom de premie berekent. Facturen en polisvoorwaarden rollen hier uiteraard automatisch uit.


Recreatieverzekeringen over EsperantoXL

“De samenwerking verliep soepel. Ik had al een duidelijk beeld van de module voor ogen en EsperantoXL heeft daar snel op ingespeeld met hun kennis en ervaring. Met het wekelijkse, persoonlijke contact en de korte lijntjes kon ik het proces goed volgen. EsperantoXL stuurde regelmatig bij om het beste resultaat te behalen. Ongelooflijk dat de software eind januari al is opgeleverd!”

Het resultaat



Er zijn nu twee soorten ondernemers die Recreatieverzekeringen snel kan bedienen:

  • Ondernemers die een annuleringsverzekering aanbieden in hun boekingsmodule.
  • Ondernemers die klanten voor een annuleringsverzekering doorverwijzen naar RecreatieVerzekeringen.

De administratieve rompslomp heeft EsperantoXL volledig weggenomen. Chris kan zich hierdoor meer bezighouden met het werven van nieuwe recreatieondernemers en het onderhouden van contacten.

Door de digitalisering wordt er veel tijd en geld bespaard op het verzenden van facturen en brieven. Bovendien is het nieuwe systeem aanzienlijk minder foutgevoelig.

In de eerste maand zijn er al een duizendtal polissen aangemaakt!



EsperantoXL ontwikkelt razendsnel software op maat

Onze aanpak is vooral geschikt voor organisaties die flexibel moeten zijn in hun business en organisaties die processen willen automatiseren of verbeteren.

Ben je benieuwd naar wat Rapid Application Development kan betekenen voor jouw organisatie? We ontdekken graag samen met jou de mogelijkheden.

Gerelateerde Projecten

Robidus - Portaal Statusuitvraag

Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.

Gemeente Utrecht - Serviceportaal

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht maakte gebruik van een Facility Management Systeem. Deze voldeed echter niet aan de wensen. De hulp van EsperantoXL werd ingeschakeld.

Actief Werkt - Klant- en flexkrachtenportaal

Actief Werkt! schakelde de hulp van EsperantoXL in om een nieuwe app, inclusief klant- en flexkrachtenportaal, te realiseren. Ben je benieuwd hoe dit verliep? Lees snel verder!

Contentkalender - Online versie van Contentkalender

Contentkalender.nl is via het software-ontwikkelplatform Betty Blocks terecht gekomen bij EsperantoXL. EsperantoXL zag al snel mogelijkheden in de doorontwikkeling van de template, waarop een voorspoedige samenwerking volgde.

UAS schadeherstel - Intaketool voor schadeclaims

UAS Schadeherstel is een autoschadeherstelbedrijf met vestigingen door het hele land. Ook zijn zij actief als innamepunt voor (private) leaseauto’s. Deze inname werd nog met pen en papier uitgevoerd en het proces dat erop volgde was tijdrovend.

Provincie Zuid-Holland - Schadeclaims geautomatiseerd

De Eenheid Juridische Expertise en Handhaving van de Provincie Zuid-Holland houdt zich bezig met verschillende beleidszaken, waaronder het afhandelen van schadeclaims. Dit werd nog met Excelsheets gedaan, wat veel tijd in beslag nam en frustrerend was voor medewerkers.

Clean Air by Baker - Serviceapplicatie

CleanAir beschikt over een eigen serviceafdeling. Ervaren technici ondersteunen bij de validatie, kalibratie en laminaire flow-installaties. Deze technici controleren regelmatig of de werkbanken nog voldoen aan de gestelde eisen. Tijdens deze controle werden de metingen door monteurs met pen genoteerd.

Omzorg - App voor interne processen

Voor Omzorg, het servicebureau in de thuiszorg, hielp EsperantoXL met het uitbreiden en verbeteren van de centrale applicatie voor het bedrijf. Om de best mogelijke zorg te bieden, was Omzorg bezig met het bouwen van een app die interne bedrijfsprocessen soepeler moest laten verlopen.


toon alles

Card image cap