De situatie

Een trage en handmatige applicatie

Werkgevers kunnen subsidies aanvragen voor bepaalde werknemers. Robidus ondersteunt bedrijven bij het doen van deze uitvragen. Voorheen gebeurde dit via Access, in een applicatie die door een medewerker van Robidus was gebouwd en werd beheerd. Robidus liep echter tegen een aantal problemen aan. De applicatie was veel te traag, de mogelijkheden waren beperkt en de stappen moesten handmatig worden doorlopen. Daarnaast werd Access niet langer door Microsoft ondersteund.

En ook voor werknemers was de bestaande applicatie niet ideaal, omdat hij niet uitnodigend was en te veel moeite kostte. Robidus zocht naar een oplossing waarbij rechtstreeks vragen konden worden gesteld aan de medewerkers, wat voor een hogere respons zou zorgen.

Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.

De uitdaging

Een beveiligde flow ontwikkelen

De uitdaging was om de ingewikkelde flow te stroomlijnen. Enerzijds moest de drempel zo laag mogelijk zijn voor de werknemer en anderzijds moest de aanvraag bij het UWV eenvoudig en foutloos kunnen worden gedaan. Alleen met een gestroomlijnde flow zou de kans op succes zo groot mogelijk zijn.

De gegevens in de app bevatten gevoelige werknemersinformatie waar voorzichtig mee om moet worden gegaan. Het was een uitdaging om een waterdicht systeem te ontwikkelen dat aan de privacyrichtlijnen voldoet. EsperantoXL moest verschillende voorzieningen treffen om de beveiliging te garanderen. Zo wordt gevoelige informatie niet per e-mail gecommuniceerd, maar enkel via het programma dat versleutelingen bevat. Betty Blocks, het platform waarop het systeem is gebouwd, biedt beveiligingsfaciliteiten en het systeem is gecertificeerd.

ROB-screen-2.png

De oplossing

Een simpel aanvraagsysteem

EsperantoXL heeft een webapplicatie ontwikkeld met een back-end systeem. De werkgever levert een lijst met namen van werknemers aan, die automatisch het portal ingaan. Per werknemer handelt het systeem de uitvraag af. Het systeem controleert of de werknemer aan de voorwaarden voldoet en kan aan de hand daarvan beslissen of er wel of niet subsidie kan worden aangevraagd. De aanvraag wordt vervolgens automatisch gedaan bij het UWV.

Een tweede flow is ingesteld om te zorgen dat de aanvraag zo snel mogelijk kan worden uitgestuurd. Medewerkers die niet reageren ontvangen verschillende automatische herinneringen. Mochten ze nog steeds niet reageren, dan wordt een brief gegenereerd. Een medewerker kan de brief downloaden en per post versturen.

Het resultaat

Een groeimodel en nieuwe klanten

Maandelijks worden nu duizenden uitvragen automatisch gedaan. Het oude systeem kon de groeiende aantallen niet aan. Het nieuwe systeem biedt mogelijkheden om door te groeien en nieuwe klanten te verwelkomen.


Door het gestroomlijnde systeem wordt er nu meer subsidiegeld aangevraagd door de klanten van Robidus. De werkgevers gaan hier financieel op vooruit.

De werkgever die de uitvraag doet kan de instellingen aanpassen en de vragenlijst voorzien van een logo en huisstijl. De vragenlijst ziet er herkenbaar en betrouwbaar uit voor de werknemer. De applicatie is laagdrempelig en kan makkelijk worden ingevuld. De werknemer heeft zo min mogelijk werk, wat zorgt voor een hogere respons.

EsperantoXL ontwikkelt razendsnel software op maat


Onze aanpak is vooral geschikt voor organisaties die flexibel moeten zijn in hun business en organisaties die processen willen automatiseren of verbeteren.

Ben je benieuwd naar wat Rapid Application Development kan betekenen voor jouw organisatie? We ontdekken graag samen met jou de mogelijkheden.

Gerelateerde Projecten

Gemeente Utrecht - Serviceportaal

De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van de Gemeente Utrecht maakte gebruik van een Facility Management Systeem. Deze voldeed echter niet aan de wensen. De hulp van EsperantoXL werd ingeschakeld.

Recreatieverzekeringen - Verzekeringsmodule

Om de vernieuwing van RecreatieVerzekeringen succesvol te maken, bouwde EsperantoXL in 3 weken een verzekeringsmodule. Benieuwd hoe dit proces is verlopen? Lees snel verder.

Actief Werkt - Klant- en flexkrachtenportaal

Actief Werkt! schakelde de hulp van EsperantoXL in om een nieuwe app, inclusief klant- en flexkrachtenportaal, te realiseren. Ben je benieuwd hoe dit verliep? Lees snel verder!

Contentkalender - Online versie van Contentkalender

Contentkalender.nl is via het software-ontwikkelplatform Betty Blocks terecht gekomen bij EsperantoXL. EsperantoXL zag al snel mogelijkheden in de doorontwikkeling van de template, waarop een voorspoedige samenwerking volgde.

UAS schadeherstel - Intaketool voor schadeclaims

UAS Schadeherstel is een autoschadeherstelbedrijf met vestigingen door het hele land. Ook zijn zij actief als innamepunt voor (private) leaseauto’s. Deze inname werd nog met pen en papier uitgevoerd en het proces dat erop volgde was tijdrovend.

Provincie Zuid-Holland - Schadeclaims geautomatiseerd

De Eenheid Juridische Expertise en Handhaving van de Provincie Zuid-Holland houdt zich bezig met verschillende beleidszaken, waaronder het afhandelen van schadeclaims. Dit werd nog met Excelsheets gedaan, wat veel tijd in beslag nam en frustrerend was voor medewerkers.

Clean Air by Baker - Serviceapplicatie

CleanAir beschikt over een eigen serviceafdeling. Ervaren technici ondersteunen bij de validatie, kalibratie en laminaire flow-installaties. Deze technici controleren regelmatig of de werkbanken nog voldoen aan de gestelde eisen. Tijdens deze controle werden de metingen door monteurs met pen genoteerd.

Omzorg - App voor interne processen

Voor Omzorg, het servicebureau in de thuiszorg, hielp EsperantoXL met het uitbreiden en verbeteren van de centrale applicatie voor het bedrijf. Om de best mogelijke zorg te bieden, was Omzorg bezig met het bouwen van een app die interne bedrijfsprocessen soepeler moest laten verlopen.


toon alles

Card image cap