Robidus beweegt zich op het terrein van sociale zekerheid. De diensten van Robidus verlagen risico’s van verzuim en arbeidsongeschiktheid door optimale benutting van wettelijke regelingen en het sturen op inzetbaarheid. Robidus ondersteunt bij het stimuleren van arbeidsparticipatie, het beheersen van uitval en het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
De situatie
Werkgevers kunnen subsidies aanvragen voor bepaalde werknemers. Robidus ondersteunt bedrijven bij het doen van deze uitvragen. Voorheen gebeurde dit via Access, in een applicatie die door een medewerker van Robidus was gebouwd en werd beheerd. Robidus liep echter tegen een aantal problemen aan. De applicatie was veel te traag, de mogelijkheden waren beperkt en de stappen moesten handmatig worden doorlopen. Daarnaast werd Access niet langer door Microsoft ondersteund.
En ook voor werknemers was de bestaande applicatie niet ideaal, omdat hij niet uitnodigend was en te veel moeite kostte. Robidus zocht naar een oplossing waarbij rechtstreeks vragen konden worden gesteld aan de medewerkers, wat voor een hogere respons zou zorgen.
Robidus is een snel groeiend bedrijf en heeft steeds meer werkgevers en werknemers te bedienen in dit proces. Het oude systeem kon deze groei niet aan. In de zoektocht naar een toekomstgerichte oplossing kwam het team bij EsperantoXL terecht.
De uitdaging
De uitdaging was om de ingewikkelde flow te stroomlijnen. Enerzijds moest de drempel zo laag mogelijk zijn voor de werknemer en anderzijds moest de aanvraag bij het UWV eenvoudig en foutloos kunnen worden gedaan. Alleen met een gestroomlijnde flow zou de kans op succes zo groot mogelijk zijn.
De gegevens in de app bevatten gevoelige werknemersinformatie waar voorzichtig mee om moet worden gegaan. Het was een uitdaging om een waterdicht systeem te ontwikkelen dat aan de privacyrichtlijnen voldoet. EsperantoXL moest verschillende voorzieningen treffen om de beveiliging te garanderen. Zo wordt gevoelige informatie niet per e-mail gecommuniceerd, maar enkel via het programma dat versleutelingen bevat. Betty Blocks, het platform waarop het systeem is gebouwd, biedt beveiligingsfaciliteiten en het systeem is gecertificeerd.
De oplossing
EsperantoXL heeft een webapplicatie ontwikkeld met een back-end systeem. De werkgever levert een lijst met namen van werknemers aan, die automatisch het portal ingaan. Per werknemer handelt het systeem de uitvraag af. Het systeem controleert of de werknemer aan de voorwaarden voldoet en kan aan de hand daarvan beslissen of er wel of niet subsidie kan worden aangevraagd. De aanvraag wordt vervolgens automatisch gedaan bij het UWV.
Een tweede flow is ingesteld om te zorgen dat de aanvraag zo snel mogelijk kan worden uitgestuurd. Medewerkers die niet reageren ontvangen verschillende automatische herinneringen. Mochten ze nog steeds niet reageren, dan wordt een brief gegenereerd. Een medewerker kan de brief downloaden en per post versturen.
Rik Verhoog, Business Unit Manager Customer Success Management – Robidus:
“Wij hebben samen met EsperantoXL naar het oude systeem gekeken en een beeld geschetst van hoe de nieuwe applicatie eruit moest komen te zien. Het team van EsperantoXL begreep goed wat wij zochten. Door middel van wekelijkse demo’s kwamen we steeds verder en is de applicatie in korte tijd ontwikkeld.
Inmiddels heeft EsperantoXL een tweede applicatie gebouwd en zijn we in gesprek over drie nieuwe projecten. Je mag wel zeggen dat het een geslaagde samenwerking is.”
Het resultaat
Maandelijks worden nu duizenden uitvragen automatisch gedaan. Het oude systeem kon de groeiende aantallen niet aan. Het nieuwe systeem biedt mogelijkheden om door te groeien en nieuwe klanten te verwelkomen. | |
Door het gestroomlijnde systeem wordt er nu meer subsidiegeld aangevraagd door de klanten van Robidus. De werkgevers gaan hier financieel op vooruit. | |
De werkgever die de uitvraag doet kan de instellingen aanpassen en de vragenlijst voorzien van een logo en huisstijl. De vragenlijst ziet er herkenbaar en betrouwbaar uit voor de werknemer. De applicatie is laagdrempelig en kan makkelijk worden ingevuld. De werknemer heeft zo min mogelijk werk, wat zorgt voor een hogere respons. |
Ben jij nu benieuwd wat low-code/no-code oplossingen voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
Dan maak ik graag tijd voor je om persoonlijk onze visie op jouw unieke uitdaging met je te delen.
Hieronder heb je binnen 2 minuten een geheel vrijblijvende tête-à-tête in je agenda staan op het moment wanneer het jou uitkomt
Zo’n 60 jaar biedt de Betonvereniging educatie in de vorm van cursussen aan, inmiddels voor 800 tot 1000 studenten per jaar. EsperantoXL ontwikkelde een bedrijfsmanagementsysteem, waarop studenten en docenten gegevens en informatie rondom hun opleidingen en cursussen kunnen beheren.
Met behulp van het no-code ontwikkelplatform WEM moderniseerde EsperantoXL de centrale applicatie van Oorlogsgravenstichting.
Actief Werkt! schakelde de hulp van EsperantoXL in om een nieuwe app, inclusief klant- en flexkrachtenportaal, te realiseren. Ben je benieuwd hoe dit verliep? Lees snel verder!
Om de vernieuwing van RecreatieVerzekeringen succesvol te maken, bouwde EsperantoXL in 3 weken een verzekeringsmodule. Benieuwd hoe dit proces is verlopen? Lees snel verder.
Kempkes Landmeten is specialist in het inwinnen, uitzetten en vastleggen van geodata. EsperantoXL ontwikkelde een nieuw managementsysteem met dezelfde user experience, maar dan overzichtelijker en met een aantal extra functionaliteiten.
Monteurs die met een smartphone binnenklimaatapparaten in enkele seconden gebruiksklaar maken. Het kan nu met de nieuwe app voor Itho Daalderop. Lees hier hoe we dit gedaan hebben.
Gemeenten en gemeenschappelijke regelingen zijn verantwoordelijk voor hun eigen financiële huishouding. Het team Financieel Toezicht van de provincie Zuid-Holland heeft als taak om financieel toezicht te houden op deze organisaties binnen de provincie. Hiermee wordt beoogd een gezonde financiële situatie te bevorderen.
CleanAir beschikt over een eigen serviceafdeling. Ervaren technici ondersteunen bij de validatie, kalibratie en laminaire flow-installaties. Deze technici controleren regelmatig of de werkbanken nog voldoen aan de gestelde eisen. Tijdens deze controle werden de metingen door monteurs met pen genoteerd.